“Türkiye’de Ormancılık Eğitiminin 150. Yılı” nedeniyle oluşturulan Orman Fakülteleri-Sivil Toplum Örgütleri İşbirliği Platformumuz tarafından desteklenen ve Türkiye Ormancılar Derneğitarafından organize edilen “III. Ulusal Ormancılık Kongresi” 20-22 Mart 2008 tarihlerinde Ankara İçkale Otel’de yapıldı.
Kongrenin ilk gününde üç farklı oturumda 9 bilimsel bildiri sunuldu.
Kongrenin ikinci gününün, 21 Mart Dünya Ormancılık Gününe rastlaması nedeniyle, Orman Fakültelerinden Kongreye katılan akademisyenler, Orman Fakültelerinden davetli 45 öğrenci, Türkiye Ormancılar Derneği temsilcileri, TARIM ORKAM-SEN yetkilileri, Ormancı Çocuklarını Okutma Vakfı temsilcileri, OR-KOOP Merkez Birliğimiz temsilcileri, Kongre katılımcılarının pek çoğunun Anıtkabir’ i ziyareti ile başladı.
Kongrenin ikinci gününde üç farklı oturumda 12 bilimsel bildiri sunuldu. Üçüncü gün ise dokuz farklı orman fakültesinden gelen beşer öğrencinin katıldığı “Öğrenci Forumu” ve altı orman fakültesi dekanının panelist olarak katıldığı “150. Yılında Ormancılık Eğitiminin Durumu” adını taşıyan panel yapıldı.
Altı farklı oturumda; ormancılık eğitiminin tarihsel gelişimi, ormancılıkta çağdaş eğitimden beklentiler, ormancılık eğitiminin öğrenci, akademisyen ve orman mühendisleri tarafından değerlendirilmesi, ormancılık eğitiminin müfredat yapısı, ormancılıkta dergiler, staj ve teknik gezilerin önemi, hizmet içi eğitim, ara ve alt kademe eğitimi, lisans üstü eğitimi, ormancılık eğitimindeki uluslar arası gelişmeler sunulan çeşitli bildirilerle gündeme gelmiş ve tartışılmıştır.
Gerek oturumlarda, gerek de son gün yapılan forum ve panelde; Türkiye’de 150 yıllık bir geçmişe sahip olan ormancılık eğitiminin sürdürülebilir orman yönetimi açısından çeşitli eksikleri olduğu ve çağdaş ormancılık perspektifine sahip olmadığı dile getirilmiştir. Ormancılığın odun üretimi yapan bir meslek olmaktan öteye, başta orman olmak üzere çeşitli doğal kaynaklardan sağlanan hizmetlerin topluma en verimli şekilde aktarılmasını sağlayan bir uğraşı olduğu vurgulanmıştır. Bu nedenle ormancılık eğitiminin de gelişen bu anlayışa uygun olarak yeniden şekillendirilmesi gerekmektedir.
Kongrede sunulan bütün bildiriler, oturumlar sırasındaki soru ve cevaplar, öğrenci forumu ve dekanlar panelindeki bütün tartışılanlar en yakın sürede Türkiye Ormancılar Derneği tarafından basılacak olan “III. Ulusal Ormancılık Kongresi Kitabı”nda yer alacaktır.